Saturday, May 18, 2013

review: korea i'm in love

hehe. assalamualaikum.

semalam rumate saya beli buku menggunakan baucer buku dia yang masih bnyk.
dan salah satu buku y dia beli adalah "korea i'm in love" ni laaaaa.
haaa. first impression?
mcm x best je. hua3. sbb cover pon biasa2. penerbit pon x pernah dgr lagi.
tp disebabkn saya pon ada symptom2 demam korea bak kata rumate.
jadi saya pon meluangkan la masa saya y terlampau free ni membaca buku tersebut. hehe

habit saya bila nk decide sama ada nk baca atau x buku tue,
saya akan baca last chapter dia. hehe. yelakan.
mmg la first impression mcm x best. tp x patot la kte terus melabelkn dia x best kn. haaaaa.
baek x saya? haha.

mula2 bila baca tajuk ingt kn buku cerita cinta. maklum la i'm in love.
pastu bila baca synopsis mcm cerita gaduh2 antara kawan la pulak.
hmmmm. mcm x bestttt.
saya ni kan jiwang y x berapa nk jiwang.
jadi nk la buku ada unsur cinta sikit, romantik sket, nervous sket, kawan2 sket.
senang kata buku y mencombinekan semua unsur2 dan element2 y ada.
hahaha.
pandai jeeeee

tp setelah menyelak beberapa muka surat.
eh
ehhh
eh
nmpk la beberapa part y bestttt!.
haaa. ape lagi. semngat la nk membaca nya. hihihi

gaya penulisan novel ni serius oke. x terlampau skema dan x terlampau x skema.
eh. mcm mane tue. hehe. tp kesimpulannya overall best.
ade la jugak aku tergelak2 baca. keh3


ni la diaaaaaa


ini synopsisnyaaa


part y paling saya suka is bila Suzy(watak jahat la kot) dtg rumah Dean(bakal bf Hanna) and time tue Hanna tgh jd tutor Dean. mcm mana Hanna terkejut berok bila dpt tau y Suzy musuh dia tue sepupu dgn Dean. y Dean pulak nk kenalkn mereka dua. ape lagi. x cukup tanah si Hanna tue lari x tau nk menyorok kat mana. hehe. last2 dia angkut semua buku laptop barang2 dia masuk dlm tandas. bila si Dean dan Suzy dtg kat bilik bacaan tue n nk kenalkn dia buat2 saket perut. haha
y lagi x tahan bila Dean tanya kenapa ko lama sgt dlm tue? sakit perut sgt ke? eh? sakit perut pon bwk laptop buku semua eh masuk toilet?
hahahaha
nk tau ape si Hanna ni jwb?
 biasalah. budak genius mmg menggunakan setiap masa y dia ada untuk buat keje study siapkan assgmnt. hahaha. sambil duk dlm toilet pon bole buat assgmnt.:p
mungkin bole dipraktikkn supaya dpt dean list setiap sem mcm si Hanna ni. haha

ups. kalo anda rasa x best, mungkin saya x pandai nk bercerita jadi mungkin anda2 bole lah pergi cari buku ni dan baca sendiri. serius bg saya best. :)

bye3. till meet again. wassalam

notakaki: doakan saya sbb saya dan fana dan tisu pon tgh plan trip ke korea. insyallah awal october ni. sekarang tgh dlm persiapan nk booking bilik dan laen2. tiket ke sana dh dibeli. :D yeay!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...