Friday, March 25, 2011

:(

ok!setelah penat bergelak ketawa..:)..
sy rasa nak nages pulak..
ini suma sbb cik Fasihah Hanum yang sakan menceritakan tentang cerita time kt sekolah dulu2..
rndu sgt..:)..
mgkn x semua boleh paham sbb kalo sekadar tulis kt dalam ni x cukup nk menceritakan tentang rasa itu..:)..
(ok!amat skema..)
rndu kt kawan2 yang cuma leh dpt kt sana..:)..x de kt tempat laen kt dunia ni..:)..
rndu kat rasa hapy duduk kt sana..buat aktiviti kt sana..bz2 kat sana..organize prgram kt sana..rndu sgt..:)..
serius x sama ngan kt sini..x sama ngan tmpat laen..huhu..kenapa la sy sgt sayang kat JENAN ni..:(..
kalo dulu bukan maen lg nk cpt keluar la..nk balik rumah la..bile dah keluar ni baru terasa kan..
sbb tue la orang kata ' manusia ni hanya akan sedar betapa berharga nya seseorang tue bila dia dah kehilangan org tue n time tue dah x de ape dah yang boleh dilakukan kan?:)..sama juga mcm masa kita..zaman sekolah tue mmg dah x leh nk ulang dah..even kte rasa nk sgt..huhu..kenapa sekarang baru sedar..-_-'..so conclusion nye mmg betul la ape yang pepatah tue kata kan?:p
maaf la ye sbb entry kali ini mmg saya berniat nk tulis panjang2 sbb ni je yang mampu saya buat bila sy dah rndu sgt nk balik sekolah..huaaaaaa;;T_T...
rndu nk tulis surat mcm dulu2..:)..lipat surat cantik2..pas dekat encik posmen..:)..serius..agak rindu..
posmen x berbayar..hehehe..ye ke?
rindu nk p bukak puasa ramai2 kt dm..huhu..n jadi org first y keluar..(nk tunjuk cpt mkn..x tau la ape motif)..hoho..
rndu nk p mkn roti jala ngan budak2 klas time mlm isnin lepas prep..huhu
sanggup kot tggu lmbat2 sebab nk mkn byk2..haha(salah satu tips nk mkn byk:tggu org habis mkn n baru mkn.then boleh amik lebih kalo byk y lebih..ahaha) <---kata2 ajk dm..
rndu nk mkn high table pastu dpt mkn lauk sedap2..hehe..sedap ke?upsss..
rndu nk p lepak2 kt pendeta ngan sateria ..maklum la..rumah no 2 saye kan..hehe:)
rndu nk p umah cikgu rahman mkn2..:(
rndu nk maen hoki smpai kna bola hoki kt kepala n hilang ingatan sementara..:(
rndu nk lompat tinggi..:(..smpai jd fobia..huhu
rndu nk lari2 pusing sekolah time turun padang walaupun malas..huhu
rndu nk sambut bufday ramai2 ngan kawan2..baling2 kek..huhu..rndu nenek, awin, miera, loon, p.ck, suneo, syuk, mai, pikah..uuuuu..rindu:(
rndu nk hias2 kelas bg dpt hadiah keceriaan..:(
rindu kt cikgu ahmad bin din, cikgu mansor, cikgu rafeah..:(..rndu semua cikgu..rndu cukgu aznan..:(
rndu nk mntk outing kt cikgu mansor..sekarang keluar mlm2 g mydin x tau nk mntk kebenaran kt sape dah..:(
rndu nk terawih kt masjid sekolah pastu a.zizoq jd imam:(..
rndu kt katil saya kt juara..rndu mandi kt kolam ramai2..washing baju..rndu nk tggu turn iron..rndu nk tggu turn telepon public..huhuhu:(..

amat rndu semuanya..:(


Thursday, March 17, 2011

mAi2 bAcE~~

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.
Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.
Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.
Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.
Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.
Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih mengangap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.
Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.
Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.
Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya. Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.
Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.
Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut. Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.
Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda. Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.
Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.





p/s:mode jiwang:p
sila abaikan ketiadaan space atau ape2 sahaja yang menyukarkan anda membaca..:p..bukan salah saye..hee~~


~~http://www.facebook.com/notes/eiyra-ahmad/andai-la-awak-tau-huhuhuhu/209014972447413

Tuesday, March 1, 2011

sY sYg KaMu si TiaDa NaMa~~

video
hee~~dh mula rndu anda..
si comel y putih gebu dan cute..
hehehe..
sesiapa sila jgn perasan..ditujukan khas untuk si dia y x de nama ni..:)

jom kita tgk betapa comey nya dia..
comey kan3..:)
mcm saya?oh!terima kasih..ngee~~


ini new zealnd white rabbit ok!:)


tp esok dia dah nk kna ______...
so td last jumpa dia..uuu:(..
nasib x leh simpan dia..kalo x dh mntk bwk balik bilik wat maen2..hee~~
tp..ups!x nk la tbe2..sy x tahan ngan bulu dia..abis gatal2 idung..-_-'..


tp..even mcm tue pon..sy tetap syang dia..:)..
even kadang2 dok meragam time nk amik blood..(sy x amik pon..takut..:p)
terima ksih ea incik rabbit..:)..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...